Volkswagen præsenterer motorshow virtuelt

  • Volkswagen præsenterer for første gang helt nye modeller digitalt.
  • Muligheder inden for virtual reality får større betydning for oplevelsesbaseret marketing.
  • Målene er en mere individuelt tilpasset brugeroplevelse og mulighed for at nå et større publikum.
  • Volkswagen giver mulighed for virtuelt at opleve deres stand fra det aflyste Geneve Motor Show.

I kølvandet på aflysningen af dette års udgave af Geneve Motor Show i marts måned giver Volkswagen nu mulighed for at opleve deres stand på udstillingen online. Besøgende kan frem til den 17. april 24 timer i døgnet opleve alle de nye modeller på https://www.volkswagen.dk/da/kampagner-og-ydelser/virtuelt-motorshow.html Denne 360 graders tour byder på en interaktiv digital oplevelse, der giver besøgende mulighed for at fordybe sig i showet. De kan slentre tværs over standen, se bilmodellerne fra alle sider og skifte farve- eller fælgkonfigurationer ved brug af intuitive funktioner.

”Jeg er glad for, at vores marketingsteam er lykkedes med at stille vores stand til rådighed for alle besøgende på trods af aflysningen af dette års Geneve Motor Show. Virtuelt kan de nu opleve vores teams øje for detaljen i præsentationen af showet og vores produktnyheder. Dette demonstrerer igen, at specielle omstændigheder kræver specielle løsninger,” siger Jürgen Stackmann, bestyrelsesmedlem i Volkswagen personbiler med ansvar for salg, marketing og eftermarked. ”Vi er overbeviste om, at vi vil være i stand til at nå ud til endnu flere mennesker i fremtiden ved hjælp af virtuelle shows som et supplement til virkelige præsentationer af biler.”

Alle bilerne og standen fra Geneve Motor Show er blevet processeret digitalt for at give en 360 graders oplevelse og de besøgende en tredimensionel oplevelse. Volkswagens virtuelle show har fokus på 2020-produktnyheder som ID.3-elbilen, Touareg R med plug-in-hybrid-teknologi og den nyeste generation af de sportslige varianter af Golf: GTE, GTI og GTD.

Brugeren deltager i en guidet tour på standen, men det er også muligt selv at styre sig gennem showet. Ved at klikke på ekstra funktioner og interaktive udstillingsobjekter kan bilerne præsenteres i forskellige farver eller med forskellige fælgedesign, og brugerne opfordres til at prøve disse funktioner. Til sidst guides brugerne til en hjemmeside, hvor de kan registrere sig og skabe deres VW-ID og dermed fremover modtage tilbud tilpasset deres præferencer.

”Vores første digitale showstand er kun begyndelsen på mere bæredygtige koncepter for fremtidige innovative oplevelser online,” siger Jochen Sengpiehl, marketingchef for Volkswagen personbiler. ”At udforske mulighederne i virtual reality er en del af vores digitale strategi. Det vil blive en integreret del i vores oplevelsesmarketing, den samlede eksterne præsentation af vores mærke samt interaktion med vores kunder og fans.”


Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk